Czym jest responsywna strona www i dlaczego musisz ją mieć

Czym jest responsywna strona internetowa i dlaczego musisz ją mieć

Przez długie lata, komputery były jedynymi urządzeniami, za pomocą których można było przeglądać zasoby internetowe. Sytuacja uległa diametralnej przemianie wraz z wprowadzeniem na rynek telefonów komórkowych, smartfonów, a również tabletów, które w krótkim czasie z powodzeniem zaczęły zastępować komputery w aspekcie korzystania z sieci. Stało się to możliwe przede wszystkim za sprawą inteligentnego narzędzia, odpowiedzialnego za dostosowywanie obrazu strony internetowe Żukowoj oraz rozmieszczenia jej zawartości do wielkości stosunków małych ekranów urządzeń mobilnych. Narzędzie to nosi miano Responsive Web Desiagn (RWD).

 

Popularność RWD w ostatnich latach

Tendencja do korzystania z responsywnych stron www jest zupełnie zdeterminowana rosnącą popularnością różnego rodzaju urządzeń przenośnych. Musisz wiedzieć, że prawie każde urządzenia przenośne odznaczają się odmienną rozdzielczością oraz wielkością przekątnej obrazu, co w praktyce oznacza konieczność wykorzystywania RWD w celach przystosowania do siebie tych czynników. Wszystko po to, by przeglądanie stron internetowych za pomocą smartfonu, tabletu czy notebooka nie wymagało większych trudności. Stanowi to szalenie istotne, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę wzrostu popularności korzystania z sieci za pomocą urządzeń mobilnych. Jeśli wierzyć rankingom, Polska w tym zakresie posiada już szóstą pozycję w skali światowej. Nie ignoruj tego!

 

Zalety responsywnych stron www

Z zastosowania RWD w technice internetowej płyną niemal same zalety. W pierwszym rzędzie można wymienić atrakcyjność oraz czytelność stron internetowych na niewielkich ekranach urządzeń mobilnych. Za pomocą tego narzędzia, liczba kolumn automatycznie dopasowuje się do parametrów ekranu, co służy inteligentnemu rozmieszczeniu treści. Ponadto RWD ułatwia nawigowanie stroną przy użyciu palca (tzw. swipe-to-read). Strony RWD zwykle ustawiają się również wyżej, jeśli chodzi o pozycje w wyszukiwarce Google. Mają one jeden adres URL (w odróżnieniu od wersji stron mobilnych) bez względu na to, czy są uruchamiane na komputerze, czy na innych urządzeniach. Nie tworzą też zbyt dużych kosztów utrzymania, a przyczyniają się do zwiększenia poziomu sprzedaży.